Domæneviden fra forskning og teknologisk forandring (domænekursus)

2022/2023

Anbefalede faglige forudsætninger for at deltage i modulet

Modulet bygger på viden opnået i 3. semester i bacheloruddannelsen.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • eksemplarisk udvalgte videnskabelige teorier og metoder indenfor det valgte domæne
  • aktuel teknologisk forandring og innovation af relevans for det valgte domæne
  • centrale objekter og afgrænsninger, der konstituerer viden inden for domænets tekniske og videnskabelige områder

Færdigheder

  • læse faglitteratur inden for domænerne og kunne analysere dennes bidrag til domænernes konstituering og afgrænsning
  • arbejde med natur- og ingeniørvidenskabelige resultater og tilgange baseret på modeller, teorier og eksperimenter med relevans for innovation og forandring
  • forklare sammenhænge mellem empiriske observationer og teoretiske begreber og modeller inden for de udvalgte videnskabelige og teknologiske områder

Kompetencer

  • analysere teknologisk forandring og innovation inden for domænet for at belyse eventuelle forskelle i deres tilgang og forklaringer
  • analysere og vurdere forskeres og professionelles tænkning, status og praksis i forbindelse med interventioner og teknologisk forandring

Undervisningsform

Der henvises til studieordningens § 17 om uddannelsens indhold og tilrettelæggelse.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnDomæneviden fra forskning og teknologisk forandring
Prøveform
Mundtlig
ECTS10
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelDomain Knowledge from Research and Technological Change (domain course)
ModulkodeTBITANB16402
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS10
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg, Campus København
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Teknoantropologi og Bæredygtigt Design
InstitutInstitut for Planlægning
FakultetDet Teknisk Fakultet for IT og Design