Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på kvalifikationer opnået i modulet
”Software-udvikling”.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kan redegøre for de sundheds-it systemer som ligger inden for
problemstillingens kontekst, og de udforinger der er forbundet med
indføring af nye it-systemer heri
Færdigheder
- Kan forklare hvordan problemformuleringen kan belyses
videnskabeligt
- Kan argumentere for valg af metoder til behandling af
data/information
- Kan håndtere personfølsomme oplysninger i henhold til gældende
retningslinjer
- Kan diskutere kvalitet af patientdata/-information
- Kan designe og dokumentere databehandlingssystemer eller
informationssystemer
- Kan identificere og prioritere aktuel forskningsbaseret viden
inden for problemstillingens kontekst
- Kan perspektivere projektarbejdets resultater ift. betydning
for klinisk praksis
Kompetencer
- Kan reflektere over samarbejde med klinikere om en konkret
sundhedsteknologisk eller klinisk problemstilling
- Kan interagere om projektets faglige og videnskabelige indhold
med klinikere
- Kan evaluere en systemudviklingsproces i et ingeniørmæssigt og
klinisk perspektiv
- Kan forklare hvordan hhv. et klinisk og et teknologisk
perspektiv på det konkrete projekts problemstilling bidrager med
forskellige indsigter
- Kan tilrettelægge faglige samarbejder under hensyntagen til
forskellige faglige positioner
Undervisningsform
Studenterstyret projektarbejde med vejledning.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Behandling af patientdata og –information |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.