Kandidatspeciale

2022/2023

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Modulet bygger videre på viden opnået i alle forudgående moduler på uddannelsen.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • Kan forklare baggrunden for en konkret videnskabelig problemstilling indenfor rammerne af forskning i klinisk praksis

Færdigheder

  • Kan identificere og dokumentere videnskabelige problemer i relation til ny eller eksisterende sundhedsteknologi
  • Kan dokumentere systematisk litteraturgennemgang og på et videnskabeligt grundlag opstille nye analyse- og løsningsmodeller
  • Kan tilrettelægge og gennemføre et projekt med fokus på evaluering i relation til implementering eller vurdering afsundhedsteknologi-anvendelse i forhold til etableret klinisk viden
  • Kan diskutere projektarbejdets resultater i forhold til de anvendte teorier og metoders rækkevidde og anvendelighed

Kompetencer

  • Kan identificere og vurdere eksisterende viden og undersøgelser om sundhedsteknologianvendelse i sundhedssektoren
  • Kan identificere eget vidensbehov i forbindelse med evaluering relateret til ny eller eksisterende sundhedsteknologi 
  • Kan tilrettelægge læring ud fra identificeret læringsbehov 

Undervisningsform

Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.

 

Eksamen

Prøver

Prøvens navnKandidatspeciale
Prøveform
Speciale/afgangsprojekt
ECTS30
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative spørgsmål.

Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær Malene Møller Knudsen.

Fakta om modulet

Engelsk titelMaster’s Thesis
ModulkodeSTIKVT20K4_1
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS30
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Sundhed og Teknologi
InstitutInstitut for Medicin og Sundhedsteknologi
FakultetDet Sundhedsvidenskabelige Fakultet