Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden opnået i projektmodulet på 1.
semester og projektmodulet på 2. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Har viden om hvordan virksomheder, offentlige organisationer og
lignende udarbejder planer for et projekt relateret til vurdering,
afprøvning eller implementering af en ny sundhedsteknologi
organiseres
- Har viden om de etiske problemstillinger der relaterer sig til
iværksættelse af den konkrete aktivitet
Færdigheder
- Kan identificere og dokumentere behov for ny
sundhedsteknologi
- Kan anvende relevante teorier og metoder til at vurdere,
afprøve eller implementere en ny sundhedsteknologi i et klinisk
domæne
- Kan diskutere en ny sundhedsteknologis potentiale i forhold til
innovation og kommercialisering, og hvordan dette potentiale vil
kunne realiseres
Kompetencer
- Kan vurdere hvilken viden der er nødvendig for at kunne
vurdere, afprøve eller implementere sundhedsteknologi
- Kan vurdere resultaterne af ny sundhedsteknologi i klinisk
praksis ved anvendelse af relevante metoder
- Kan diskutere den anvendte metode baseret på faglige
overvejelser og i relation til eksisterende praksis
- Kan etablere og gennemføre et for problemstillingen relevant
projektsamarbejde med ekstern samarbejdspartner
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Ny teknologi i klinisk praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.