Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Anbefalede faglige forudsætninger er viden opnået i modulerne
Medicinsk billeddiagnostik og kliniske laboratorietest og
Muskuloskeletal vurdering og behandling i praksis – ekstremiteter.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Har viden om både virtuelle og konventionelle metoder til
formidling af undersøgelsesfund til andre fagfæller
- Har viden om både virtuelle og konventionelle metoder til
organisering af gruppearbejde
- Kan forklare, hvordan man på videnskabeligt grundlag undersøger
patienten med smerter eller funktionsproblemer relateret til
ekstremiteterne og kan på baggrund af disse fund stille en diagnose
og gøre sig differentiel-diagnostiske overvejelser
- Kan forklare, hvordan verbal og non-verbal kommunikation
kan have indflydelse på det kliniske forløb
- Kan gøre rede for relevante ikke-farmakologiske interventioner
samt hvilke tværfaglige tiltag, der er indikation for et
behandlingsforløb
Færdigheder
- Kan identificere og formulere en sundhedsfaglig problemstilling
relateret til muskuloskeletal fysioterapi
- Kan indarbejde den identificerede problemstilling i arbejdet
med konkrete patientforløb i et projekt
- Kan begrunde planlægningen og organiseringen af et komplekst
projektforløb inden for muskuloskeletal fysioterapi
- Kan tilrettelægge vidensdeling med medstuderende
- Kan ræsonnere over undersøgelsesfund, diagnose og
differentieldiagnostik
- Kan vurdere, diskutere og kommunikere med patienten om det
forventede forløb (prognose), risici, mulige positive effekter af
et forløb samt hvilke tværfaglige tiltag, der kunne være
relevante
- Kan reflektere over enten den telemedicinske eller fysiske
kommunikation med patienten og hvordan dette kan påvirke det
forventede forløb
- Kan planlægge et forløb bestående af non-farmakologiske
interventioner med hensyn til og mulig inddragelse
af relevante fagpersoner, som forventes at kunne bidrage til
patientforløbet
- Kan inddrage projektgruppens forskellige faglige erfaringer i
tilrettelæggelsen af projektgruppens arbejds- og
læreproces
Kompetencer
- Kan diskutere og forholde sig kritisk til relevansen og
vigtigheden af fund og konklusionerne fra projektarbejdet til den
eksisterende viden på området
Undervisningsform
- projektarbejde
- klinisk arbejde
- kliniske cases
- feedback
- porteføljearbejde
- opgaveløsning (individuelt og i grupper)
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Undersøgelse og differentiel diagnostik |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.