Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på kvalifikationer opnået i projektmodulet
"Håndtering af risikofaktorer for sygdom" på 1. semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Har detaljeret viden om konkret forebyggelses- eller
sundhedsfremmeaktivitet
- Har viden om de etiske problemstillinger der relaterer sig til
iværksættelse af den konkrete aktivitet
Færdigheder
- Kan identificere og dokumentere et komplekst problem med behov
for en sundhedsfremmende eller forebyggelsende intervention/indsats
på et flervidenskabeligt grundlag
- Kan anvende relevante teorier og metoder til at udvikle en
konkret forebyggelses eller sundhedsfremmeaktivitet samt evaluering
heraf
- Kan udvikle og begrunde strategi og/eller metode til at
understøtte et konkret indsatsområde
- Kan kombinere kvalitative og kvantitative
forskningsmetodologiske tilgange i belysningen af en
problemstilling og foretage relevante, basale statistisk
analyser
Kompetencer
- Kan vurdere hvilken viden der skal ligge til grund for
udvikling af et konkret indsatsområde
- Kan diskutere den udviklede metode baseret på faglige
overvejelser og i relation til eksisterende praksis
- Kan etablere og gennemføre et for problemstillingen relevant
projekt med inddragelse af en relevant ekstern
samarbejdspartner
Undervisningsform
Der undervises i modulet jf. studieordningens § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Udvikling af forebyggelses- eller
sundhedsfremmeaktiviteter |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |
Yderligere informationer
Du kan orientere dig i Moodle og evt. kontakte
semesterkoordinator ved faglige spørgsmål eller studiesekretær ved
administrative spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.