Audiovisuel strategisk kommunikation

2022/2023

Modulets indhold, forløb og pædagogik

I tilknytning til modulet udbydes undervisning inden for følgende områder: 

  • kommunikationsstrategisk design
  • strategisk konceptudvikling
  • målgruppeforståelse
  • kvalitativ og kvantitativ metode
  • strategisk medieproduktion.

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:

  • kommunikations- og kampagnestrategi
  • anvendelse af kommunikationsteori på et forskningsbaseret grundlag
  • målgruppeteorier
  • kvantitative og kvalitative undersøgelsesmetoder
  • medier med et særligt fokus på nye medier
  • audiovisuelle mediers anvendelsesmuligheder i relation til formål, genre, rekvirent og målgruppe.

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:

  • at kunne undersøge og evaluere allerede eksisterende kampagner
  • at kunne arbejde strategisk og innovativt i forhold til udvikling af mediekoncepter i bred forstand
  • design og produktion af et audiovisuelt medieprodukt med henblik på strategisk kommunikation.

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:

  • at kunne ideudvikle et koncept gennem velreflekterede strategiske valg og fravalg, der tager afsæt i en valgt kommunikationsstrategi
  • refleksion over brug af metoder og teori i arbejdet med kommunikationsstrategi og konceptudvikling.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnAudiovisuel strategisk kommunikation
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende udarbejdet medieproduktion, der indgår i en strategisk kommunikationsopgave, og en dertil knyttet projektrapport.

Prøvetiden er normeret til 20 minutter pr. studerende plus 10 minutter pr. gruppe, dog højst i alt 2 timer ved store grupper og 30 minutter i alt ved individuel studerende. Sidetal pr. studerende er minimum 15 sider og maximum 20 sider (dog maximum 30 sider ved individuel studerende).
ECTS20
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning
Permalink Print

Fakta om modulet

Engelsk titelAudiovisual strategic communication
ModulkodeSIMED20184
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
Sidefag på 6. semester
ECTS20
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig
Indgår i

Organisation

StudienævnStudienævn for Kommunikation og Digitale Medier
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet

Søg i modulbasen

View all fonts in this project