Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
Læringsmål
Viden
- Byens geografiske kompleksitet.
- Byens kulturgeografi på forskellige skalaer, fra det lokale til
det globale.
- Relevante kulturgeografiske teorier og problemstillinger i en
bymæssig kontekst.
- Det metodeteoretiske grundlag for at undersøge en konkret case
i en bymæssig kontekst.
Færdigheder
- Skal kunne organisere og gennemføre indsamling og bearbejdning
af data til at identificere og udforske kulturgeografiske
problemstillinger i en konkret bymæssig kontekst.
- Skal kunne gøre brug af Geografiske Informationssystemer (GIS)
software til at bearbejde geodata af bygeografisk relevans til at
analysere en konkret bymæssig problemstilling.
- Skal kunne anvende en relevant teoretisk ramme for at analysere
en konkret bymæssig problemstilling.
- Skal kritisk kunne reflektere over projektarbejdets resultater
i en videnskabsteoretisk sammenhæng.
- Skal kunne strukturere, dokumentere og formidle
projektarbejdets faglige grundlag og resultater.
Kompetencer
- At kunne anvende, udvikle og reflektere over kulturgeografiske
teorier og metoder gennem selvstændigt og problemorienteret
projektarbejde.
- Kunne arbejde med bymæssige problemstillinger i en tværfaglig
kontekst.
For studerende, der følger modulet på kandidatniveau, gælder
desuden følgende ekstra kompetencemål:
- Kunne reflektere over fagområdets tilgang til faglige
problemstillinger på højt niveau og dets relation til andre
fagområder.
- Kunne inddrage vidensområdet i løsningen af komplekse faglige
problemstillinger og dermed opnå ny forståelse af et givet
genstandsområde.
Undervisningsform
Problemorienteret projektarbejde i grupper.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Byen som sted og rum |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |