Modulets indhold, forløb og pædagogik
Modulet bygger på viden opnået i modulerne Elektriske grundfag
og AC-kredsløbsteori eller tilsvarende.
Læringsmål
Viden
- Have viden om teorier for effektiv energiomsætning vha.
effektelektroniske systemer og apparater
- Have kendskab til effektelektroniske komponenters funktion og
virkemåde
- Have viden om og forstå hvordan effektelektroniske systemer,
apparater og komponenter modelleres
- Have viden om værktøjer til digital modellering
Færdigheder
- Kunne anvende viden om energieffektive effektelektroniske
systemer, apparater og deres komponenter til simulering ved brug af
digitale værktøjer
- Kunne vurdere resultatet af modelleringen og i hvor stort
omfang det er repræsentativt for den fysiske verden
- Kunne forholde sig til digitale modeller på forskellige
abstraktionsniveauer og deres anvendelser
Kompetencer
- Have opnået evne til at kunne omsætte akademiske kundskaber og
færdigheder inden for digital analyse af effektive
effektelektroniske systemer, apparater og deres komponenter til en
praktisk problemstilling og kunne bearbejde en sådan
problemstilling
- Have opnået evne til at kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde inden for effektelektroniske
systemer
Undervisningsform
Uddannelsen bygger på en kombination af faglige,
problemorienterede og tværfaglige tilgange og tilrettelægges ud fra
følgende arbejds- og evalueringsformer, der kombinerer færdigheder
og faglig refleksion:
- forelæsninger
- klasseundervisning
- projektarbejde
- workshops
- opgaveløsning (individuelt og i grupper)
- lærerfeedback
- faglig refleksion
- porteføljearbejde
- laboratoriearbejde
- evt. e-læring via digitale platforme
Omfang og forventet arbejdsindsats
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers
studieindsats.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Effektelektronik |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |