Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulet Offshore dynamiske
systemer eller tilsvarende.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Have viden om design af komponenter og systemer, der anvendes
offshore
- Kunne forstå videnskabelige metoder og teorier set i forhold
til semestrets tema og kunne se projektet i en større
helhed
Færdigheder
- Kunne foretage syntese og designe komponenter eller systemer
til offshore eller maritime multidisciplinære systemer, samt
vurdere forskellige løsningsprincippers egnethed
- Kunne analysere forskellige teknologiers interaktion og
begrænsninger i designprocessen.
- Have opnået erfaring med laboratoriearbejde indenfor offshore
system design forhold
- Kunne analysere og vurdere opnåede resultater fra simuleringer
og laboratoriearbejde
Kompetencer
- Kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i
studie- eller arbejdssammenhænge inden for det energitekniske
område, med særligt henblik på dynamiske systemers virkemåde
- Have evne til at kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde med en professionel tilgang inden for det energitekniske
område
- Kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring
i forskellige læringsmiljøer inden for det energitekniske
område
- Have opnået evne til at kunne omsætte akademiske kundskaber og
færdigheder inden for dynamiske systemer til en praktisk
problemstilling inden for offshore energi systemer, og kunne
bearbejde en sådan problemstilling
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorganiseret arbejde i grupper
med fokus på selvkritisk refleksion og proaktiv deltagelse.
Projektet kan være disciplinorienteret, tværfagligt eller en del af
et multidisciplinært projekt afhængig af projektvalg.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt: Regulering af offshore systemer |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |