Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulet Design af termiske
systemer eller lignende.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Have viden om opbygningen af flowmaskiner og andre termiske
flowsystemkomponenter anvendt i termiske energisystemer
- Have viden om de termomekaniske begrænsninger, som forekommer
på grund af dynamiske påvirkninger af disse systemer
- Kunne forstå videnskabelige metoder og teorier set i forhold
til semestrets tema
- Have viden om de miljømæssige omstændigheder forbundet med
disse teknologier
Færdigheder
- Kunne foretage analyser i forbindelse med termiske flowsystemer
og flowsystemkomponenter
- Have opnået erfaring med laboratoriearbejde med flowmaskiner og
flowsystemkomponenter
- Kunne analysere og vurdere opnåede resultater fra simuleringer
og laboratoriearbejde for flowmaskiner og
flowsystemkomponenter
Kompetencer
- Kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i
studie- eller arbejdssammenhænge inden for det energitekniske
område, med særligt henblik på termiske processer
- Have evne til at kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde med en professionel tilgang inden for det energitekniske
område
- Kunne identificere egne læringsbehov og strukturere egen læring
i forskellige læringsmiljøer inden for det energitekniske
område
- Have opnået evne til at kunne omsætte akademiske kundskaber og
færdigheder inden for termiske processer til en praktisk
problemstilling, og kunne bearbejde denne
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektarbejde. Undervisningen
foregår på engelsk og/eller dansk afhængig af deltagelse af
udenlandske studerende, eller hvis underviser er udenlandsk.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Termomekaniske energisystemer |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Ekstern mundtlig prøve baseret på fremlæggelsesseminar og
projektrapport. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |