Modulets indhold, forløb og pædagogik
Modulet bygger på viden opnået i modulet Regulering af
energiomsættende systemer eller tilsvarende.
Læringsmål
Viden
- Kunne forstå effektelektroniske apparaters funktion
- Kunne forstå virkemåde, karakteristika og anvendelse af moderne
effektelektroniske halvleder-komponenter
- Kunne forstå videnskabelige metoder og teorier set i forhold
til semestrets tema og identificere forskellige problemtyper
- Kunne forstå at opsætte en business case for det
effektelektroniske apparat eller system
Færdigheder
- Kunne analysere og dimensionere effektelektroniske apparater
med tilhørende analoge eller digitale mikrodatamat-baserede
styringer
- Kunne analysere effektelektronisk samspil og indvirkning på
omgivelserne fx i drivsystemer med elektriske maskiner eller i
forhold til påvirkning af elnettet
- Have opnået erfaring med opbygning og afprøvning af
effektelektronisk udstyr via laboratoriearbejde eller reelle
fysiske målinger
- Have forretningsforståelse og kunne lave en cost-benefit
analyse på det effektelektroniske system
Kompetencer
- Have opnået evne til at kunne omsætte akademiske kundskaber og
færdigheder inden for effektelektroniske apparater til en praktisk
problemstilling, kunne bearbejde en sådan problemstilling og kunne
perspektivere denne i forhold til den omliggende samfund
- Have opnået evne til at kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde inden for effektelektroniske apparater
- Have opnået evne til at kunne vurdere basale økonomiske forhold
ved udvikling og idriftsættelse af systemer eller
apparater
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorganiseret arbejde i
grupper. Der gives et antal lektioner i forretningsforståelse og
cost-benefit analyse, for at understøtte læringsmålene omkring
dette.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Design af effektelektroniske apparater |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Ekstern mundtlig prøve baseret på fremlæggelsesseminar og
projektrapport. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |