Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
Studerende, som gennemfører modulet, vil være i stand til
at:
- Forstå de fundamentale elementer i kamerabrug og hvorledes
disse korresponderer med brug af virtuelle kameraer i 3D
modelleringssoftware
- Forstå de fundamentale principper for belysning af en scene
både i virkeligheden og i et virtuelt 3D miljø
- Kende de grundlæggende elementer i 3D modellering og
compositing
- Kende de grundlæggende 2D og 3D animationsprincipper, historie,
teorier og teknikker
- Forstå begreberne key framing og in-betweens i animation og den
praktiske anvendelse af disse
- Vide hvordan fysiske og virtuelle objekter kombineres i en
animeret sekvens
- Forstå A/V og filmteknikker, såsom editing, framing,
billedkomposition, typer af kameraindstillinger, kamerabevægelse,
fokus, etc.
- Have kendskab til grundlæggende lydoptagelse og -produktion
herunder kendskab til forskellige mikrofontyper
- Have kendskab til grundlæggende fortællemodeller (storytelling)
og storyboarding-teknikker i animation af A/V produktioner
- Have kendskab til produktionsflow i animations og A/V
produktioner
- Forstå skitsering af objekter, karakterer og storyboards samt
modellering af fysiske objekter
- Have kendskab til fysisk prototyping herunder kendskab til,
hvorledes 3D modeller klargøres til 3D printing
Færdigheder
Studerende, som gennemfører modulet, vil være i stand til
at:
- Anvende viden om skitseringer af objekter, karakterer og
storyboards samt fysisk modellering af prototyper, animatics
og pre-visualiseringer
- Anvende grundlæggende elementer af key framing til at skabe
traditionel animation
- Anvende viden om 3D design, modellering, animation og belysning
til at gengive en computer-animeret scene
- Anvende viden om principper og teorier for traditionel og 3D
animationsteknikker
Kompetencer
Studerende, som gennemfører modulet, vil være i stand til
at:
- Opnå viden om grundlæggende elementer af software til 3D
modellering, animation og A/V produktion
- Anvende kamera og storytelling teknikker i en produktion
- Analysere og anvende grundlæggende lys-setups og
compositing-teknikker, f.eks. blue screening
- Evaluere brugen af teknikker og principper i A/V
produktioner
Undervisningsform
Se oversigt over undervisningsformer under §17.
Eksamen
Forudsætning for indstilling til prøven
- For at kvalificere sig til eksamen, skal den studerende have:
- afleveret obligatoriske opgaver rettidigt
- færdiggjort obligatoriske studieaktiviteter rettidigt
Prøver
Prøvens navn | Audio-visuel sketching |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Med visse hjælpemidler:
Se semesterbeskrivelse |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |