Temarammen for projektmodulet er ikt i læreprocesser – brug og betydning, som integrerer fagområderne ikt-baserede læreprocesser og ikt og interaktionsdesign. Der udføres projektarbejde inden for temarammen, resultatet heraf er en rapport indeholdende teoretiske og metodiske overvejelser i relation til et produkt, der f.eks. kan være i form af et koncept, model, prototype eller færdigt produkt.
Målet for den studerendes tilegnelse af viden inden for projektmodulet ikt i læreprocesser – brug og betydning er, at den studerende efter deltagelse i modulet skal:
på baggrund af erkendelsesmæssige, kommunikative, informationsteknologiske aspekter kunne identificere, reflektere over og forholde sig til problemorienteret projektpædagogik på baggrund af erkendelsesmæssige, kommunikative, informationsteknologiske aspekter
identificere, forholde sig til og reflektere over det videnskabelige grundlag inden for feltet ikt og læring.
anvende og forholde sig til erkendelsesmæssige, kommunikative, informationsteknologiske aspekter i projektets kontekst
formidle og diskutere faglige problemstillinger og løsningsmodeller der knytter sig til projektets kontekst
gennemføre, dokumentere og formidle viden igennem det problemorienterede projektarbejde.
Målet for den studerendes dannelse af kompetencer indenfor projektmodulet i ikt i læreprocesser – brug og betydning er, at den studerede skal kunne:
Se under § 17 i studieordningen.
ECTS-point: 10 = 10 x 27,5 = 275 timers studenterbelastning i alt
Prøvens navn | 1. års projektmodul: Ikt i læreprocesser – brug og betydning |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven tager udgangspunkt i den udarbejdede projektrapport og det
udarbejdede produkt.
Den individuelt udarbejdede projektrapport må være på højst 30 sider. Ved gruppearbejde må rapporten være højst 20 sider per studerende, dog højst 95 sider i alt. Den mundtlige prøve er tilrettelagt som gruppeeksamen med individuel bedømmelse. Den normerede prøvetid er 20 minutter pr. studerende + 10 minutter til votering og karaktergivning. Samlet prøvetid er for 1 studerende = 30 minutter. 2 studerende = 50 minutter. 3 studerende = 70 minutter etc.. Den samlede prøvetid kan ikke overstige 2 timer. Der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten, produktet og den mundtlige præstation. Ved bedømmelsen af præstationen tillægges rapporten og den mundtlige præstation en vægt på hhv. 2/3 og 1/3. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Projektmodulbeskrivelser opdateres løbende på uddannelsens hjemmeside
Engelsk titel | ICT in Learning Processes – Use and Meaning |
Modulkode | MASMIL20216 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
2. semester |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Anden placering |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Masteruddannelsen i IKT og Læring (MIL) |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |