Modulet sigter mod at give indsigt i og erfaring med forskningsmæssige arbejdsmåder og empiriske metoder i studiet af Procesledelse og Organisatorisk forandring. Formålet hermed er, at de studerende selv skal kunne designe og forestå empiriske studier af egen og andres praksis, samt forholde sig kritisk og reflekteret til studier og forskningsresultater inden for uddannelsens fagområde.
Den studerende skal gennem modulet opnå følgende viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå følgende færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå følgende kompetencer til:
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Videnskabsteori og metode |
Prøveform | Skriftlig
Prøven er individuel.
Prøven er en skriftlig eksamen, hvor den studerende får udleveret en caseopgave eller en række spørgsmål til besvarelse. Produktkrav/sidetal: Den skriftlige opgave skal være på min. 5 og max. 7 sider pr. studerende. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Theory-of-Science and Methodology |
Modulkode | MAPROF20232 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |