Specialiseringen fokuserer på at de studerende opnår en teoretisk funderet forståelse af og handlekompetence indenfor motivations-, trivsels- og kreativitetsprocesser i organisationer. Der bliver særligt fokuseret på ledelse af kreative og innovative processer, samt ledelse af vilkår for motivation, engagement og trivsel. Fokus er desuden på lederens og konsulentens særlige rolle i gennemførelse af kreativitetsprocesser, indsigt i forskellige interventionsmodeller samt i arbejdet med at etablere en balanceret sammenhæng mellem motivation, engagement, kreativitet og trivsel blandt medarbejdere.
Prøvens navn | Ledelses- og organisationspsykologi |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende
udarbejdet skriftlig hjemmeopgave. Opgaven kan skrives individuelt
eller i grupper på op til 4 studerende.
Produktkrav/sidetal: Min. 12 og max 15 sider ved individuelt udarbejdede opgaver. Min. 15 sider og max 22 sider ved grupper af 2 studerende. Min. 15 sider og max 30 sider ved grupper af 3 studerende. Min. 15 sider og max 45 sider ved grupper af 4 studerende. Prøven foregår ved at den studerende holder et kort mundtligt oplæg om et fagligt emne indenfor modulets tema. Oplægget skal knytte sig til den skriftlig hjemmeopgave. Prøvetiden er normeret til 20 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højest i alt to timer ved store grupper. Dvs. 30 minutter i alt ved individuelle prøver inklusiv tid til votering og karaktergivning. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Leadership and Organizational Psychology |
Modulkode | MAELF202312 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |