Modulet handler om, hvordan teorier og begreber om læring kan anvendes til at undersøge og udvikle læring af forskellig karakter og i forskellige kontekster. Modulet bygger videre på 1. semesters modul Læringsteori, videnskabsteori og metode I. Den centrale aktivitet inden for modulet er gennemførelse og afrapportering af et projektarbejde. Egne eller andres empiriske undersøgelser af læring skal indgå som del af projektarbejdet.
Prøvens navn | Læring i praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven tager udgangspunkt i en af én eller flere studerende
udarbejdet projektrapport. Projektrapporten kan skrives individuelt
eller i grupper på op til 5 studerende.
Rapporten skal blandt andet inkludere en procesbeskrivelse for den/de studerendes arbejde, samt teoribaseret refleksion over den/de studerendes egen læring og rolle i projektarbejdets undersøgelse. Produktkrav/sidetal: Projektrapporten skal være på min. 12 og max. 18 sider ved individuelt udarbejdede opgaver. Ved grupper af 2 studerende: min. 15 sider og max. 24 sider. Ved grupper af 3 studerende: min 15. sider og max 36 sider. Ved grupper af 4 studerende; min 15 sider og max 48 sider. Prøvetiden er normeret til 20 minutter pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og karaktergivning, dog højest i alt to timer ved store grupper. Dvs. 30 minutter i alt ved individuelle prøver inklusiv votering og karaktergivning. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Learning in Practice |
Modulkode | MAELF20204 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår og Efterår
Alt efter valg af masterforløb. |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |