Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået gennem uddannelsens 1. til 5.
semester.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have kendskab til og forståelse for grundlæggende
biosensorers designprincipper.
- Skal have kendskab til og forståelse for almindelige fænomener,
der anvendes i biosensing, herunder optisk,
overfladeplasmonresonans og elektrokemi.
- Skal kunne anvende deres viden om biosensordesign på reelle
problemer.
- Skal forstå videnskabelige metoder og teorier i forhold til
projektets emne.
Færdigheder
- Skal kunne anvende den erhvervede viden til design af
funktionelle biosensorer og måleprotokoller.
- Skal kunne udføre målinger ved hjælp af det designede
biosensoreksperiment, behandle data og drage konklusioner om de
undersøgte reaktioner og biosensorens ydeevne.
- Skal kunne evaluere praktiske biosensordesign og ydeevne.
- Opbygge en projektrapport efter fagområdets normer, inddrage
relevant litteratur, benytte korrekt fagsprog og formidle
projektets problemstilling og resultater skriftligt og mundtligt på
en sammenhængende måde, herunder sammenhængen mellem
problemformuleringen, projektets udførelse og de væsentligste
konklusioner.
- Begrunde valg af litteratur, metoder, modeller og andre
redskaber benyttet i projektarbejdet, samt vurdere projektets
problemstilling i relevant faglig, samfundsmæssig, økonomisk og
teoretisk kontekst samt i relation til faglitteraturen.
Kompetencer
- Skal være i stand til at designe, evaluere og eksperimentelt at
bruge biosensorer.
- Skal kunne reflektere over relevante teorier og metoder anvendt
i forbindelse med design af biosensorer.
- Varetage planlægning og gennemførelse af et projekt og håndtere
komplekse og udviklingsorienterede opgaver under projektarbejdet
samt bidrage til projektgruppens arbejde og resultater.
- Identificere egne læringsbehov for fortsat udvikling og læring
indenfor fagområdet.
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorganiseret arbejde i grupper
med fokus på selvkritisk refleksion og proaktiv deltagelse.
Projektet kan være disciplinorienteret, tværfagligt eller en del af
et multidisciplinært projekt afhængigt af projektvalg.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |