I dette modul lærer den studerende om grundlæggende softwareprincipper og om, hvordan forskellige digitale systemer kan udformes for at skabe alternative former for interaktion mellem menneske og maskine. Den studerende lærer principperne for objektorienteret programmering, og hvordan der kan udvikles algoritmer, som kan bruges til at udvikle nye former for interaktion mellem menneske og maskine.
Fag:
I forbindelse med modulet kan der blive udbudt fag inden for følgende områder:
I dette modul skal den studerende opnå: Grundlæggende viden om
Færdigheder i at
Kompetencer i at
Arbejdsmetode: Individuelt eller i mindre grupper
Prøvens navn | Physical Computing III |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Eksamen er en bunden opgave af syv dages varighed efterfulgt af en
mundtlig eksamination.
Aflevering: i grupper eller individuelt Eksamen afvikles som en samtale mellem den studerende, eksaminator og en intern medbedømmer på baggrund af artefaktet og rapporten, som den studerende har udarbejdet. Eksamensvarighed: 10 minutter pr. studerende incl. tid til bedømmelse og karaktergivning pr. gruppe, dog maksimum 2 timer. Omfang: den skriftlige del må ikke overstige 5 sider. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Physical Computing III |
Modulkode | KOTBA202009 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
3. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |