Physical Computing I

2022/2023

Modulets indhold, forløb og pædagogik

I dette modul lærer den studerende om de grundlæggende principper inden for elektronik og programmering, samt hvordan forskellige elektroniske sensorer og aktuatorer kan forbindes med en mikro-controller, så der kan skabes forskellige former for interaktioner mellem menneske og maskine.

Fag:

I forbindelse med modulet kan der blive udbudt fag inden for følgende områder:

  • Physical Computing I

Læringsmål

Viden

I dette modul skal den studerende opnå grundlæggende viden om:

  • grundlæggende elektronik, dvs. modstande, dioder og transistorer
  • sensor muligheder, dvs. binære (knapper) og kontinuerlige (analoge) sensorer
  • relateret arbejde inden for sensorteknologi og mediekunst

Færdigheder

I dette modul skal den studerende opnå færdigheder i at:

  • udvikle og anvende et fysisk interface ved hjælp af bestemte sensorer og aktuatorer
  • analysere brugen af artefaktet
  • sammenfatte viden i skriftlig dokumentation

Kompetencer

I dette modul skal den studerende opnå kompetencer i at:

  • evaluere et artefakt i forhold til grundlæggende elektronik, sensorer og aktuatorer

Undervisningsform

Arbejdsmetode: Individuelt eller i mindre grupper

Eksamen

Prøver

Prøvens navnPhysical Computing I
Prøveform
Skriftlig
Aflevering: individuelt

Eksamen er en bunden opgave af syv dages varighed.
Omfang: den skriftlige del må ikke overstige 5 sider.
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelPhysical Computing I
ModulkodeKOTBA202003
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
1. semester
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet