Dette modul giver en introduktion til de vigtigste elementer i kunst- og teknologiprojekter: problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, kunstnerisk praksis, videnskabelige metoder og teknologiske værktøjer.
Desuden gives en introduktion til metoder og værktøjer i forbindelse med projektarbejde, gruppearbejde og vejledning. Modulet er tilrettelagt som et mindre projekt, herunder forelæsninger og workshops.
I forbindelse med modulet kan der blive udbudt fag inden for følgende område:
I dette modul skal den studerende opnå grundlæggende viden om:
I dette modul skal den studerende opnå færdigheder i at:
I dette modul skal den studerende opnå kompetencer i at:
Arbejdsformer: Gruppearbejde
| Prøvens navn | Problembaseret læring | 
| Prøveform | Skriftlig 
Eksamensform: c).
Aflevering: i grupper eller individuelt Omfang: den skriftlige del må ikke overstige 5 sider pr. studerende. I tilfælde af at eksamen ikke bestås, vil opgaven også blive bedømt af en medbedømmer.  | 
| ECTS | 5 | 
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået | 
| Censur | Intern prøve | 
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning | 
| Engelsk titel | Problem-Based Learning | 
| Modulkode | KOTBA201902 | 
| Modultype | Kursus | 
| Varighed | 1 semester | 
| Semester | Efterår
 | 
| ECTS | 5 | 
| Undervisningssprog | Dansk | 
| Undervisningssted | Campus Aalborg | 
| Modulansvarlig | |
| Indgår i | |
| Studienævn | Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi | 
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi | 
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |