Design, brugervenlighed og informationsarkitektur

2022/2023

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter:

  • digitalt design
  • brugervenlighed
  • informationsarkitektur.

Læringsmål

Viden

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Viden om og forståelse af:

  • teorier og metoder vedrørende planlægning og strukturering af kommunikation på digitale kommunikationsplatforme, inklusive informationsarkitektur
  • teorier vedrørende brugervenlighed og digitalt design.

Færdigheder

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Færdigheder i:

  • at analysere og vurdere digitale kommunikationsplatforme, inklusive design, brugervenlighed og informationsarkitektur
  • at strukturere kommunikation på digitale kommunikationsplatforme.

Kompetencer

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:

Kompetencer til:

  • at planlægge kommunikation på digitale kommunikationsplatforme
  • selvstændigt og på videnskabeligt niveau at fortsætte egen kompetenceudvikling inden for fagområdet.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnDesign, brugervenlighed og informationsarkitektur
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 3-dages hjemmeopgave. Besvarelsen må højst være på 10 sider. Den studerende skal på baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab til de teorier og metoder, der er alment kendte inden for et eller flere af modulets fagområder.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelDesign, User-friendliness and Information Architecture
ModulkodeKASIV20179
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for International Virksomhedskommunikation
InstitutInstitut for Kultur og Læring
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet