Modulets indhold, forløb og pædagogik
Sætter den studerende i en simuleret rådgivningssituation med
inddragelse af flere fagområder.
Læringsmål
Viden
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
- inden for fagområdet rådgivning have yderligere viden i
forhold til Rådgivning 1, nu under Rådgivning 2 med inddragelse
af skatteretten i relevant omfang, nemlig i form af viden, som på
udvalgte områder er baseret på højeste internationale forskning
inden for et fagområde.
- have yderligere indsigt i forhold til Rådgivning 1, nu med
inddragelse af skatteret:
- en simuleret rådgivningssituation med inddragelse af flere
fagområder fra studiets 1. og 2.
semester
- analysere i rapportform konsekvenserne for virksomheden, dennes
handlemuligheder og alternativer, gruppens konkrete anbefalinger
mv.
- udarbejde tre rapporter for hvert af de to semestre: én
rapport i hver af månederne september, oktober og november, samt
igen i februar, marts og april.
- inddrage fag, der undervises i på det pågældende semester,
men således at de studerende også må være indstillet på
selvstændigt at lede efter problemløsninger i litteraturen
mv.
- ved semesterets slutning forene de tre rapporter i en
større samlet rapport.
Færdigheder
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
at:
- være i stand til på egen hånd og i form af teamwork at rådgive
en virksomhed om konkrete spørgsmål med erhvervsretlig,
skatteretlig, regnskabsmæssig og/eller revisionsmæssig
relevans.
- kunne vurdere effekter af valgte læringsstile i forbindelse med
at fremme individuelle og kollektive læreprocesser inden for
rådgivning og økonomisk-juridiske problemstillinger.
- kunne fremkomme med motiverede skriftlige forslag til relevante
dispositioner hos virksomheden.
- lede og styre processer inden for en erhvervsretlig,
skatteretlig, regnskabsmæssig og/eller revisionsmæssig
problemstilling fra idéfase til implementering af
løsningsforslag.
Kompetencer
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til at:
- Opnå interpersonelle kompetencer til at indgå i et
professionelt samarbejde med eksterne parter i relation til en
central problemstilling med erhvervsretlig, skatteretlig,
regnskabsmæssig og/eller revisionsmæssig relevans og på den
baggrund skabe rum for, at nye perspektiver kvalificerer de
fremkomne løsningsforslag.
- kunne analysere virksomhedens særlige problemer og behov, kunne
fremkomme med motiverede skriftlige og mundtlige forslag til
relevante dispositioner hos virksomheden og - på egen hånd og som
led i et teamwork - kunne uddybe forslagene mundtligt over for
virksomheden samt diskutere forslagene med virksomheden og dennes
øvrige rådgivere på et højt fagligt niveau.
- Opnå problemorienterede kompetencer i at understøtte at
uforudsigelige kontekstuelle hændelser inkluderes, analyseres og
perspektiverer forståelsen af centrale problemstillinger med
erhvervsretlig, skatteretlig, regnskabsmæssig og/eller
revisionsmæssig relevans på selvstændig og kreativ vis.
Undervisningsform
For information se §17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Rådgivning 2 |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |