Det er modulets formål at give de studerende indsigt i aktuelle designs og metoder til undersøgelse af politiske og forvaltningsmæssige problemstillinger. Der lægges således vægt på kritisk at forholde metoder og designs til de der aktuelt typisk anvendes i forvaltninger, analyseenheder, konsulentvirksomheder og andre organisationer, der arbejder med at frembringe viden som grundlag for autoritativ beslutning. De studerende skal herunder opnå en dybere forståelse for de udfordringer, der opstår i forhold til teori, data, sampling, etik og forskningskriterier, når der i en undersøgelse skal træffes beslutning om et undersøgelsesdesign, som kan levere valide svar på en given problemstilling. Herunder hvordan disse udfordringer varierer mellem designs, men også hvordan nogle kvalitative og kvantitative forskere har forskellige ideer om god forskning, herunder om designs, hvor kvalitative og kvantitative data og metoder kombineres.
Forelæsninger, øvelser og workshops. Det forudsættes endvidere, at der løbende arbejdes med inddragelse af relevante former for IT-understøttelse.
5 ECTS svarende til en arbejdsindsats på ca. 140 timer.
Prøvens navn | Aktuelt videregående undersøgelsesdesign |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Contemporary Extensive Research Design |
Modulkode | KAPAS20201 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Politik & Administration og Samfundsfag |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |