Ud fra en grundlæggende teknologiforståelse belyser modulet forholdet mellem digitale teknologier og eksempelvis kognition, sociale relationer på arbejdspladsen, ledelse, strategi, marketing og HRM. Modulet lægger op til nuancerede diskussioner af digitale teknologiers muligheder og begrænsninger. Der lægges særligt vægt på digitale forretningsmodeller og ledelse af organisationer, der bygger på og/eller anvender digitale teknologier.
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:
For information se § 17.
Prøvens navn | Teknologiforståelse og digitalisering i organisationer |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig
Individuel eksamen. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Technology Literacy and Digitalisation in Organisations |
Modulkode | KAORS202011 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |