Business design omfatter en indføring i klassisk business design tænkning med et specifikt fokus på udvikling og implementering af forretningsmodeller i eksisterende virksomheder på tværs af sektorer. Den studerende introduceres for organisatoriske problemstillinger ved udvikling og forandring af forretningsmodeller og skal arbejde med innovation af forretningsmodeller i praksis. Der tages udgangspunkt i nye kontekstuelle udfordringer for forretningsdesign.
Udviklingen af forretningsmodeller diskuteres i forhold til den eksisterende forretningskontekst, økosystemer og netværk med et fokus på, hvordan forretningsmodeller udvikler sig på tværs af organisatoriske grænser, og hvordan dette underbygges gennem samarbejde og partnerskab.
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:
For information se § 17.
Prøvens navn | Business design |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig
Gruppeeksamen med maksimalt seks studerende i hver
gruppe. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Business Design |
Modulkode | KAORS202010 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |