Modulet omfatter undervisning i forskellige musikpædagogiske problemstillinger og der undervises i:
Når modulet er afsluttet skal den studerende kunne demonstrere viden om:
Når modulet er afsluttet skal den studerende kunne demonstrere færdigheder i:
Når modulet er afsluttet skal den studerende kunne demonstrere kompetencer til:
Se under § 17 i studieordningen.
| Prøvens navn | Musikpædagogik |
| Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en skriftlig hjemmeopgave på baggrund af et
antal spørgsmål eller cases
fremlagt af eksaminator. Opgaven skal redegøre for en konkret problemstilling i relation til kursets emnefelt. Opgaven vælges af den/de studerende ud fra et antal forelagte opgaver. Der gives 7 dage til udarbejdelse af opgaven. Opgaven må have et omfang på højst 8 sider pr. studerende, højst 10 sider ved individuelle prøver. Den skriftlige opgave bedømmes af eksaminator. |
| ECTS | 10 |
| Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Intern prøve |
| Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Modulet er et retningsmodul inden for specialiseringen i musikpædagogik og et valgfag på kandidatuddannelsen med musik som centralt fag.
| Engelsk titel | Music Pedagogy |
| Modulkode | KAMUS202011 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
Modulets placering: 1. eller 3. semester |
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævn for Kunst, Sundhed og Teknologi |
| Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
| Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |