Inden for temarammen ”Læring og forandring i praksis” bygges der videre på viden, færdigheder og kompetencer på uddannelsens tidligere moduler. Især den læringsteoretiske og didaktiske forståelse af designudvikling fra 8.semester sættes i forbindelse med en udvalgt praksiskonteksts potentiale for kreativitet og innovation. Gennem modulet præsenteres de studerende for viden og teori om entreprenørskab, kreativitet og innovation, herunder forskelle, ligheder og sammenhæng mellem disse fænomener. Der anlægges et etisk, kulturelt og læringsmæssigt perspektiv på innovation og kreativitet. Der lægges vægt på, at de studerende forberedes på at kunne analysere og identificere læringsmæssige og didaktiske betingelser for innovation og kreativitet med henblik på at kunne designe rammer for innovative og kreative handlinger i specifikke kontekster. Herunder inddragelse af relevante sociale, kulturelle og samfundsmæssige betingelser.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Entreprenørskab, kreativitet og innovation |
Prøveform | Skriftlig
Modulet afsluttes med en intern skriftlig individuel opgave i
Entreprenørskab, kreativitet og innovation. Prøven skal med
argumentation for valg af problemstilling og gennem inddragelse af
teori og metode fra feltet, skitsere mulige designs for innovation
og/eller kreativitet under hensyntagen til en særlig kontekst og
deltagernes viden og interesser.
Opgavens omfang: mindst 6 og højst 8 sider. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Entrepreneurship, Creativity and Innovation |
Modulkode | KALFPK20228 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |