Inden for temarammen ”Læring og forandring i praksis” bygges der videre på viden, færdigheder og kompetencer fra uddannelsens tidligere moduler. På modulet skal den studerende gennem et empirisk arbejde lære at udvikle sine akademiskfaglige kompetencer i samspil med en praksiskontekst i ind- eller udland. Der undervises i forhold vedrørende samspil mellem teori og praksis, forandringsperspektiver, videnssamarbejde, etnografisk arbejde og interventionsarbejde.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Læring og forandring i praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet ”Læring og forandring i praksis” afsluttes med en intern
kombineret skriftlig og mundtlig prøve. Prøven foregår som en
samtale mellem den/ de studerende, eksaminator og intern
medbedømmer med udgangspunkt i en projektrapport over et fagligt
lærings- og forandringsaspekt relateret til praksis (beskrivelse,
analyse og evaluering), samarbejdsrelationer og refleksion over
egen positionering i forhold til praksis. Der udarbejdes endvidere
en formidlingsartikel om forløbets fund, der rettes mod
værtsvirksomhedens- eller organisationens kontekst.
Rapporten (inklusiv artiklen) kan udarbejdes i grupper på op til tre studerende. Projektrapporten skal have et omfang på ved 1 studerende mindst 15 og højst 20 sider inklusiv artiklen ved 2 studerende mindst 20 og højst 35 sider inklusiv artiklen ved 3 studerende mindst 30 og højst 40 sider inklusiv artiklen. Artiklen skal være på mindst 3 og højst 5 sider, og skal fremgå af indholdsfortegnelsen. Prøvetid: jf. studieordningens § 17 stk. 4 |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Learning and Innovative Change in Practice |
Modulkode | KALFPK20227 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 20 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |