Inden for temarammen ”Design af lærings- og forandringsprocesser” gives en grundlæggende introduktion til teoretiske og metodiske tilgange til design af lærings- og forandringsprocesser i organisationer og uddannelsesinstitutioner, herunder metodologiske implikationer i relation til forskellige typer interventioner. Modulet understøtter udviklingen af et konkret lærings- og forandringsdesign inden for det faglige område for det valgte 10-ECTS valgmodul på 8. semester.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Design af læring og forandringsprocesser |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Modulet baserer sig på de studerendes aktive deltagelse i både de
tilrettelagte fysiske og digitale læringsrum. Til facilitering af
den aktive deltagelse udarbejdes der undervejs i modulet tre
afleveringsopgaver. Afleveringsopgaverne kan enten udarbejdes
individuelt eller i en gruppe på op til fem studerende.
Afleveringsopgaverne indgår - afhængigt af den specifikke
tilrettelæggelse - i samskabelsen af et digitalt læringsrum, hvor
der indgår peer learning.
Indholdet af afleveringsopgaverne kan typisk handle om argumentation for valg af problemstilling, om inddragelse af teori og metoder fra designfeltet, skitser til mulige designs af forandringsprocesser med særlig hensyntagen til en specifik kontekst og til deltagernes forudsætninger, viden og interesser i forandringsprocessen. Desuden indeholder en eller flere afleveringsopgaver den eller de studerendes refleksioner over og evaluering af egen læreproces i forhold til design som teoretisk felt og til processen med at samskabe et digitalt læringsrum. Reeksamen sker gennem aflevering af en individuel skriftlig opgave på mindst 8 og højest 10 normalsider. Opgaven kan typisk handle om argumentation for valg af problemstilling, om inddragelse af teori og metoder fra designfeltet, skitser til mulige designs af forandringsprocesser med særlig hensyntagen til en specifik kontekst og til deltagernes forudsætninger, viden og interesser i forandringsprocessen. Desuden indeholder opgaven den eller de studerendes refleksioner over og evaluering af egen læreproces i forhold til design som teoretisk felt og til processen med at samskabe et digitalt læringsrum. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Design of learning and innovative change |
Modulkode | KALFPK20224 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |