Modulet sætter gennem et praksisnært projekt fokus på den studerendes specialiseringsområde.
Projektet bygger videre på og udvider de(n) studerendes analytiske arbejde med problembaseret projektarbejde på det foregående semester, idet der lægges vægt på hvordan specifikke aspekter af uddannelsens faglighed kan bidrage til analyse og udvikling af praksis
Dermed udgøres modulets faglige område af det valgfag (eller modulet: Programmering og prototyping), som den studerende har valgt som specialisering.
Modulets deltagere grupperes efter specialisering og vil have mulighed for at arbejde kollaborativt om det praksisnære projekt.
Der anvendes teorier og modeller fra de studerendes specialiseringsfag og gennem faglig vejledning og evt. faglige seminarer bygger faget videre på og udvider de studerendes akademiske viden herom.
national og international forskning inden for et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling, herunder kritiske perspektiver på og videreudvikling af forskningsperspektiver,
metoder, teorier og modeller inden for et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling på detaljeret niveau
at foretage forskningsmæssigt underbyggede vurderinger og valg indenfor et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling
at udarbejde problemformuleringer og hypoteser inden for et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling
på videnskabeligt niveau og underbygget med akademisk viden at kunne vurdere og analysere konkrete forhold der vedrører it, læring og organisatorisk omstilling,
at lave et forskningsdesign og gennemføre et større projekt inden for et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling.
Vedrørende undervisningsform henvises til studieordningens §17.
Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet.
Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Specialisering |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en diskussion mellem de(n) studerende,
eksaminator og censor med udgangspunkt i det udarbejdede skriftlige
arbejde i formen: en projektrapport.
Projektrapportens sidetal: pr. studerende mindst 15 sider og højst 20 sider. Prøvetiden er normeret til 30 min for den første studerende og 20 min. pr. gruppemedlem derefter (dvs. 30 min. ved én studerende, 50 min. for to studerende og 70 min. for tre studerende osv.). Der anlægges en helhedsvurdering hvor det skriftlige arbejde og den mundtlige præstation tillægges samme vægt. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Specialisation |
Modulkode | KAIOLK202010 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |