Formålet med dette modul er at introducere den studerende til turismens kommunikative landskab og igennem forskellige teorier og tilgange til dette komplekse felt at udvikle den studerendes forståelse af og evne til at udvikle og planlægge kommunikative elementer til brug i en specifik turismekontekst. Turismens mange forskellige interessenter og aktører vil danne basis for modulet, og der vil være fokus på forståelsen af kompleksiteten i turismeproduktet og kommunikative strategier som følge heraf.
Se studieordningen § 17.
Prøvens navn | Turismekommunikation og destinationsbranding |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave.
Besvarelsen må højst være på 6 sider. Den studerende skal på
baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab
til de teorier og metoder, der er præsenteret inden for det
udvalgte område.
Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Tourism Communication and Destination Branding |
Modulkode | KAINV2209 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |