Kurset giver en indføring i de centrale og aktuelle problemstillinger, der konstituerer feltet strategisk videnskommunikation.
Indholdsmæssigt sætter kurset sig sammen af to spor. Et spor, der beskæftiger sig med virksomhedens strategi og ledelse generelt. Strategi og ledelse udgør fundamentet for det andet spor. I det andet spor bliver der gået i dybden med udvalgte, aktuelle temaer og problemer inden for den strategiske ledelse af videnskommunikation. Vi vil her se på videnledelse, den lærende & den vidende organisation, videnintensive virksomheder, videnregnskaber og kompleksitetsteori.
Ud over at kurset således giver et bredt teoretisk fundament i relation til centrale aspekter af den strategiske tilgang til ledelse af videnskommunikation, er kurset ligeledes kendetegnet ved en anvendelsesorienteret komponent. Det betyder, at kurset løbende omsætter det teoretiske fundament til praksis i forhold til at identificere, analysere og vurdere udvalgte, relevante videnskommunikative problemstillinger, der knytter sig til virksomhedens strategiske videnskommunikation med de stakeholdere, som virksomheden er afhængig af.
Se studieordningen § 17.
Prøvens navn | Strategisk ledelse af videnskommunikation |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave.
Besvarelsen må højst være på 6 sider. Den studerende skal på
baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab
til de teorier og metoder, der er præsenteret inden for det
udvalgte område.
Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Strategic Management of Knowledge Communication |
Modulkode | KAINV2208 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |