Modulets indhold, forløb og pædagogik
Modulet omfatter:
- virksomhedens og organisationens image og identitet inden for
fremmedsprogsområdet/fremmedsproget.
Læringsmål
Viden
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne
demonstrere:
Viden om og forståelse af:
- forskellige teorier om opbygning og vedligeholdelse af
virksomheders og organisationers image og identitet, herunder fx
teori om branding og storytelling
- centrale elementer, der påvirker virksomheders og
organisationers image og identitet, fx virksomhedens eller
organisationens kontekst, kultur og troværdighed og virksomheders
muligheder for strategier i denne forbindelse, herunder online
reputation management og krisekommunikation ifm. kontroverser på
sociale medier
- metoder til analyse af virksomheders og organisationers image
og identitet, formidlet via forskellige kanaler, fx digitale
medier
- særlig indsigt i et udvalgt emne inden for modulets fagområder
gennem et problembaseret projektarbejde med relation til
fremmedsprogsområdet/fremmedsproget.
Færdigheder
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne
demonstrere:
Færdigheder i:
- selvstændigt og på videnskabeligt niveau at analysere
virksomheders og organisationers image og identitet
- at arbejde teoretisk og praktisk med opbygning og
vedligeholdelse af virksomheders og organisationers image og
identitet på tværs af kulturer og via udvalgte
kommunikationskanaler, fx digitale kanaler
- at anvende principper for problembaseret læring og
projektarbejde på et niveau, der bygger oven på bachelorniveau
- på et videnskabeligt grundlag at reflektere over fagområdets
viden samt at identificere videnskabelige problemstillinger
- kvalificeret informationssøgning, -indsamling og -behandling
inden for modulets fagområder samt samarbejde, projektplanlægning
og -styring, med inddragelse af relevante (digitale)
ressourcer
- at formidle, begrunde og diskutere valg af videnskabsteoretisk
tilgang, metode og teori i relation til en udvalgt
problemstilling
- at mestre relevant metode i relation til den valgte
problemstilling
- at analysere en udvalgt problemstilling til bunds
- at formidle viden i en sikker form, som overholder principperne
for akademisk skriftlig og mundtlig fremstilling på
fremmedsproget.
Kompetencer
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne
demonstrere:
Kompetencer til:
- selvstændigt at arbejde teoretisk og praktisk med virksomheders
og organisationers image og identitet
- selvstændigt at indgå i (tvær)fagligt samarbejde omkring
komplekse opgaver og problemstillinger med en professionel tilgang
med høj grad af sikkerhed
- at strukturere en arbejdsproces omkring en specifik opgave i en
gruppe i en professionel sammenhæng
- kontinuerligt at udvikle kompetencer inden for PBL
- at være bevidst om egne kompetencer og progression inden for
PBL.
Undervisningsform
Se studieordningen § 17.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Virksomhedens image og identitet |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende, eksaminator
og censor med udgangspunkt i en af den/de studerende udarbejdet
projektrapport samt et individuelt udarbejdet refleksionsark efter
gældende bestemmelser. Projektrapporten betragtes som gruppens
fælles ansvar. Projektrapporten, der udarbejdes på fremmedsproget,
må højst være på 20 sider pr. studerende, dog højst 25 sider ved
individuelle projektrapporter.
Normeret prøvetid: 20 min. pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe
til votering og karaktergivning, dog højst i alt to timer ved store
grupper, 30 minutter i alt ved individuelle prøver. Disse
angivelser er inklusive tid til votering og karaktergivning.
Vægtning: Der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og
den mundtlige
præstation.
Reeksamen holdes efter samme retningslinjer med udgangspunkt i det
reviderede projekt. |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |