International Branding and Marketing Communication

2022/2023

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Centrale emner og problemstillinger inden for international branding- og marketingkommunikation i relation til strategiformulering for international marketing.

Læringsmål

Viden

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Demonstrere viden om teorier og modeller inden for branding- og marketingkommunikation.

 

Færdigheder

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere branding- og kommunikationsproblemstillinger i internationale virksomheder.

Kompetencer

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere branding- og kommunikationsproblemstillinger i internationale virksomheder.

Undervisningsform

Modulet vil introducere den studerende til teorier inden for branding- og marketingkommunikation i international erhvervssammenhæng samt redskaber, der sætter den studeren-de i stand til at analysere og formulere branding- og marketingkommunikationsstrategier med henblik på at forbedre internationale virksomheders konkurrenceevne. Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer. De studerende arbejder i tværkulturelle grupper en modulrapport, som forsvares ved en mundtlig eksamen.

Omfang og forventet arbejdsindsats

10 ECTS.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnInternational Branding and Marketing Communication
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS10
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Fakta om modulet

Engelsk titelInternational Branding and Marketing Communication
ModulkodeKAEIM20164
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS10
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Erhvervsøkonomi
InstitutAalborg University Business School
FakultetDet Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet