De studerende kan vælge bredt mellem emner og problemområder relateret til international marketing.
• Det overordnede mål med modulet er at give den studerende kendskab til specialiserede emner inden for international marketing.
• Den studerende forventes teoretisk og praktisk at kunne redegøre for centrale dele af de modeller og teorier, som belyses, samt på grundlag af disse at kunne undersøge relevante problemstillinger i praksis.
• Den studerende skal endvidere være i stand til at diskutere og analysere fordele og ulemper ved forskellige teoriretninger og modeller samt evne at relatere modulernes indhold til beslutningsformål i en virksomhed.
• Den studerende skal være i stand til at formulere en marketingproblemstilling med relevans for en international virksomhed.
• Den studerende skal være i stand til at gennemføre en systematisk litteratursøgning, som kan danne ramme for konceptualisering af den identificerede problemstilling.
• Den studerende skal være i stand til at beskrive og diskutere den filosofiske/epistemologiske (videnskabsteoretiske) baggrund for de teorier, der er præsenteret i den gennemgåede litteratur.
• Den studerende skal være i stand til at udarbejde en model/strategi for undersøgelse af den identificerede problemstilling.
• Den studerende skal selvstændigt kunne tage ansvar for egen faglige og erhvervsrelevante udvikling og specialisering.
• Den studerende skal være i stand til at udarbejde en forskningsrapport med en tydelig struktur og et tydeligt sprog.
De studerende skal vælge en international marketingproblemstilling i forlængelse af det stof, der er dækket i modul 1 og 2, og efterfølgende løse følgende opgaver: (1) litteratur-søgning i relation til den valgte problemstilling og udformning af begrebsramme, (2) præsentation og diskussion af alternative metodologiske tilgange (på basis af viden inden for videnskabsteori og metodologisk design) og (3) forslag til mulige løsninger af den valgte problemstilling. Semesterprojektet udarbejdes i grupper og præsenteres i en rapport.
10 ECTS.
Prøvens navn | Semesterprojekt: International Marketing in a Theoretical and Methodological Perspective |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
3a) Research Methodology: Særlige spørgsmål i forbindelse med
semesterprojekteksamen (5 ECTS).
3b) Semesterprojekt: 5 ECTS |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Semester project: International Marketing in a Theoretical and Methodological Perspective |
Modulkode | KAEIM20163 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |