Mål
Men studerende kan selvstændigt formulere en historisk
problemstilling og gennemføre en analyse, der tilvejebringer ny
viden.
Indhold
Den studerende følger undervisningsudbud i før-moderne eller
moderne historie. Det faglige indhold i projektet aftales med
vejlederen fra den valgte forskningsenhed (CEPS eller CHI).
Arbejdet med projektet munder ud i en videnskabelig artikel, der
publiceres i et forskningstidsskrift eller på hjemmesiden for CEPS
eller CHI.
Projektet kan være et forstudie til kandidatspecialet.
Projektet drøftes løbende med vejlederen. Derudover skal den studerende arbejde selvstændigt.
Pensum udgøres af den litteratur, den studerende anvender i arbejdet med projektet (1.500 - 2.000 sider).
Prøvens navn | Projekt (historie) |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Peer-review af artiklen i form af en mundtlig evaluering. Hvis
artiklen er udarbejdet af en gruppe, eksamineres gruppen samlet,
men med individuel bedømmelse af den mundtlige præstation. Artiklen
kan også skrives individuelt med individuel eksamination.
Artiklens omfang: Max. 15 normalsider for 1 studerende, 20 sider hvis artiklen skrives af 2 eller flere studerende. Den mundtlige evaluerings omfang: Max. 45 minutter for 1 studerende. Ved artikler udarbejdet i grupper på 2 eller flere, eksamineres der i max. 45 minutter + 10 minutter for hver yderligere studerende. Den mundtlige evaluering består af to dele: 1) en mundtlig præsentation med udgangspunkt i artiklen og 2) en eksamination. Eksaminationen tager udgangspunkt i det samlede pensum. |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Project (History) |
Modulkode | KAAHL202013 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 20 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Historie |
Institut | Institut for Politik og Samfund |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |