Studerende, som har afsluttet modulet, opfylder følgende kritirier inden for mindst ét centralt matematisk/statistisk område:
skal have ekspertforståelse af få udvalgte elementer i et centralt matematisk eller ingeniørvidenskabeligt fagområde baseret på international forskning, eller have en bredere indsigt i et centralt matematisk eller ingeniørfagligt område vedrørende teorier og metoder samt deres sammenhæng til centrale begreber og resultater
skal være i stand til at forstå og på et videnskabeligt grundlag reflektere over fagområdet og være i stand til at identificere videnskabelige problemer inden for matematik og ingeniørvidenskab
skal være i stand til selvstændigt at identificere, formulere og analysere et videnskabeligt matematisk teknologisk problem uafhængigt, systematisk og kritisk
skal være i stand til at relatere problemet til det matematiske og ingeniørfaglige område, herunder forklare de valg, der er truffet i forbindelse med afgrænsningen af problemet
skal være i stand til selvstændigt at foretage og retfærdiggøre valget af matematiske teorier og videnskabelige teoretiske og/eller eksperimentelle metoder
skal være i stand til selvstændigt og kritisk at evaluere de valgte teorier og metoder såvel som analyser, resultater og konklusioner i projektet, både under og ved slutningen af projektperioden
skal være i stand til at evaluere og vælge mellem de videnskabelige teorier, metoder, værktøjer og generelle færdigheder inden for det matematiske fagområde
skal være i stand til at håndtere arbejds- og udviklingssituationer, som er komplekse, uforudsigelige og kræver nye matematiske og/eller ingeniørmodeller eller metoder til løsning
skal være i stand til at påbegynde og gennemføre matematisk og/eller ingeniørorienteret samarbejde, og hvis relevant også tværfaglige samarbejder samt påtage sig fagligt ansvar
skal være i stand til uafhængigt at påtage sig ansvaret for egen faglig udvikling og specialisering
Projektarbejde med inddragelse af PBL-læringselementer.
Kursusmodulets omfang er 30 ECTS svarende til 900 timers studieindsats.
Prøvens navn | Kandidatspeciale |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 30 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Master’s Thesis |
Modulkode | K-MTK4-MSC30 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Matematiske Fag |
Institut | Institut for Matematiske Fag |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |