Anbefalede faglige forudsætninger for at
deltage i modulet
Modulet bygger videre på viden, færdigheder og kompetencer opnået
på en bacheloruddannelse i matematik.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- kan forklare vigtige introducerende begreber, resultater og
teorier knyttet til et centralt matematisk fagområde
- kan relatere sådanne resultater til anvendelser uden for
fagområdet
Færdigheder
- er i stand til at anvende et antal introducerende metoder og
værktøjer fra et specifikt matematisk fagområde
- kan vurdere om et givent resultat er gyldigt og/eller om en
specifik metode kan anvendes under de foreskrevne
forhold/antagelser
- er i stand til at udforme en matematisk model, der beskriver et
problem således at der kan udføres en matematisk analyse, som
kaster lys på det initierende problem
- kan selvstændigt udvælge passende matematiske metoder og
værktøjer til at undersøge udvalgte spørgsmål ved en matematisk
undersøgelse
- er i stand til at redegøre om rækkeviden for anvendelsen af
matematiske værktøjer
Kompetencer
- er selvstændigt i stand til at navigere og udvikle sig i
arbejdssituationer som ikke er struktureret på forhånd
- kan deltage i samarbejde med fagfæller i behandlingen af
matematiske problemer
- kan kommunikere matematiske problemer og
problemløsningsstrategier til fagfæller inden og uden for det
matematiske fagområde
Undervisningsform
Projektarbejde med indarbejdelse af PBL-læringselementer
Omfang og forventet arbejdsindsats
Modulet er 15 ECTS svarende til en arbejdsmængde på
450 timer.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Indledende anvendelsesorienteret matematik |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |