Kurset har til formål at give de studerende kendskab til en bred vifte af demonstrationsforsøg på gymnasialt niveau, således at de studerende kan udvælge, udvikle, begrunde og reflektere over valget af undervisningsforsøg til et givent gymnasialt undervisningsforløb i biologi, bioteknologi og kemi. Videre har kurset til formål at styrke de studerendes laboratoriemæssige og formidlingsmæssige færdigheder.
I tilknytning til emner fra lærerplanerne i Biologi, Bioteknologi og Kemi i gymnasiet udvælger de studerende en række forsøg, der tilrettelægges, gennemføres og afrapporteres. Udvalgte undervisningsforsøg gennemføres for underviser og medstuderende. Gennem diskussion og refleksion over de enkelte demonstrationsforsøg sikres en progression af de studerendes fagdidaktiske niveau.
Studerende, der gennemfører modulet, skal kunne
150 arbejdstimer
Prøvens navn | Kemiske og biologiske undervisningsforsøg |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
I forbindelse med reeksamen vil prøveformen være skriftlig eller
mundtlig. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Chemical and biological experiments for teaching |
Modulkode | K-KEM-K1-22 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kemi, Miljø og Bioteknologi |
Institut | Institut for Kemi og Biovidenskab |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |