Modulet introducerer den studerende for centrale teorier inden for forretningsmodelfeltet og giver indsigt i, hvordan disse spiller nøgleroller i at analysere, designe og eksekvere værdiskabelse. Modulet er et godt grundlæggende kursus uanset, hvad man gerne vil vælge på sin overbygning.
Forretningsmodeller trækker spor til mange centrale fagdiscipliner i erhvervsøkonomien – og betragtes af mange som den ”nye røde tråd” i at skabe fremtidssikrede og konkurrencedygtige organisationer. Modulet vil introducere den studerende for de teoretiske tanker bag forretningsmodeller og skabe rum for, at teorierne bliver praktiseret. Formålet med dette er, at den studerende opnår den bedst mulig indsigt i begreberne og anvendelsen via forståelse, designe og teste forretningsmodeller.
Det er målet, at den studerende efter modulet har viden om:
Det er målet, at den studerende efter modulet har færdigheder i:
Det er målet, at den studerende efter modulet har kompetencer til:
For information se § 17.
Prøvens navn | Forretningsmodeller og værdiskabelse |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig
Individuel eksamen. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Business Models and Value Creation |
Modulkode | HDRED20226 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Erhvervsøkonomi |
Institut | Aalborg University Business School |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |