Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Skal have udviklingsbaseret viden om og forståelse af
professionens og fagområdets praksis og anvendt teorier og
metoder
Færdigheder
- Skal kunne anvende fagområdets metoder og redskaber og skal
mestre de færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse inden for
professionen
- Skal kunne vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger
samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller.
- Skal kunne formidle praksisnære og faglige problemstillinger og
løsninger til samarbejdspartnere og brugere
Kompetencer
- Skal på selvstændig måde kunne problemformulere, gennemføre,
dokumentere og præsentere et projektarbejde omfattende en kompleks
og udviklingsorienteret
- Skal evne at omsætte akademiske kundskaber og færdigheder til
relevant, praktisk problembearbejdning og løsning på
diplomingeniørniveau
- Skal evne at opstille robuste tids- og arbejdsplaner for eget
projekt
- Skal selvstændigt og med professionel tilgang kunne indgå i en
dialog med professionelle interessenter.
- Skal kunne identificere egne læringsbehov og udvikle egen
viden, færdigheder og kompetencer i relation til
professionen.
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorienteret arbejde. Modulet
skal give den studerende mulighed for at dokumentere viden,
færdigheder og kompetencer på professionsniveau inden for
fagområdet. Den studerende formulerer selv det problem, der
behandles; men problemformuleringen skal godkendes af koordinator
og vejleder før projektet påbegyndes. Emnet for
diplomingeniørprojektet skal normalt tage udgangspunkt i et af
fagområderne fra praktikopholdet, således at den studerendes
erfaringer herfra kan inddrages. Projektet kan udføres i eller i
samarbejde med en virksomhed. Projektet kan være af teoretisk
og/eller eksperimentel natur.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Bachelorprojekt |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 25 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets
eksamensordning |