Viden om brug af begreber, processer og teorier i applikationsdesign og -udvikling
Viden om udviklingen af menneske-maskin interaktion og hvordan det relaterer sig til applikationsudvikling
Evne at identificere, formulere og analysere et menneske-maskin interaktion udviklings problem i kontekst
Evne at relatere problemformulering til empiriske forskningsprocesser i udvikling af menneske-maskin interaktion og argumentere for problemets relevans i en større kontekst
Evne at identificere, forklare og argumentere for relevans og stringens af den valgte empiriske forskningstilgang til adressering af det definerede problem
Evne at rapportere resultater af den empiriske tilgang og forklare bidrag til forsknings og praksis
Kan udføre litteraturreview til det definerede problem
Kan dokumentere erfaring med empirisk forskningsproces til vidensproduktion inden for udvikling af menneske-maskin interaktion
Har opnået erfaring med forskningsprocesser
Projektarbejde
Projektarbejdet understøttes af integreret udnyttelse af digitale læringsmaterialer inden for empirisk forskningsmetode og læsning af central litteratur i en studiekreds
Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 900 timer.
Prøvens navn | Kandidatspeciale |
Prøveform | Speciale/afgangsprojekt |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Master’s Thesis |
Modulkode | DSNIDAFK412 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Teknisk Fakultet for IT og Design |