Udvikling af et interaktivt design

2022/2023

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • analysere og modelere krav inden for det objektorienterede paradigme 

  • design et software arkitektur for et interaktivt design i en flerlagsarkitektur under brug af relevant design, realisering, og aftestning af det interaktive design i et objektorienteret paradigme 

Færdigheder

  • forstå og bruge objektorienterede begreber og egenskaber og på den baggrund konstruere et interaktivt design af høj intern og ekstern kvalitet 

  • systematisk afteste et interaktivt design og demonstrere at det svarer til intentionerne og brugernes behov 

  • systematisk evaluere brugergrænsefladen 

  • argumentere for valg i udviklingsprocessens aktiviteter inkluderende forklare krav, arkitektur og hvordan der forbindes til brugerne 

Kompetencer

  • udvikle et kørende interaktivt design der løser brugernes problem 

  • beskrive og reflektere over metodebrug i udviklingsprojektet 

Undervisningsform

Projektarbejde

Omfang og forventet arbejdsindsats

Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 450 timer

Eksamen

Forudsætning for indstilling til prøven

  • Godkendt PBL-kompetenceprofil er forudsætning for deltagelse i projekteksamen

Prøver

Prøvens navnUdvikling af et interaktivt design
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS15
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierVurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning

Yderligere informationer

Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854

 

Fakta om modulet

Engelsk titelDevelopment of an Interactive Design
ModulkodeDSNDADK221
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS15
UndervisningssprogDansk og engelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævn for Datalogi
InstitutInstitut for Datalogi
FakultetDet Teknisk Fakultet for IT og Design