Modulet indeholder en grundlæggende introduktion af læringsteori og organisatorisk læring. Derved tilegner den studerende sig den nødvendige viden og kunnen til at analysere, vurdere og anvende centrale teorier, forståelser og problemstillinger inden for læringsteori og organisatorisk læring. Dette inkluderer viden om, hvordan individuelle og organisatoriske læreprocesser udvikles i samspil mellem mennesker og deres omverden. Der arbejdes med, hvordan organisationers strukturer og processer kan påvirke medarbejdere og organisationers læring og udvikling, herunder også en indsigt i mulighederne for at designe læringsstøtte inden for organisationens rammer. Modulet skal således give den studerende grundlag for at vurdere, hvordan forskellige former for læring og organisatorisk læring kan undersøges og evalueres.
Med afsæt i modulets teorier og begreber udarbejdes et refleksionsark. Refleksionsarket indgår i den samlede portfolio, der viser de studerendes refleksioner over gruppeprocessernes betydning for læringsudbyttet.
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Læringsteori og Organisatorisk Læring |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes med en ekstern kombineret skriftlig og mundtlig
prøve. Eksaminationen tager udgangspunkt i projektrapporten og
refleksionark.
Gruppestørrelse: min. 4 og max. 5 studerende. Omfang: Min. 50 og max 60 normalsider. Prøvetid: Jfr. studieordningens §17 stk. 4 |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Learning Theory and Organizational Learning |
Modulkode | BAOL20224 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 20 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |