De studerende anvender problembaseret læring som princip for egen læring og som grundlag for at understøtte læring og forandringsprocesser i en praksiskontekst. Disse udviklingsforløb centreres omkring organisatoriske læreprocesser, der udfolder sig i et samarbejde med en praksiskontekst; det være sig private, offentlige eller andre typer af organisationer. Modulet giver de studerende praktisk erfaring med, i en kompleks organisatorisk kontekst, at identificere og analysere potentialer og udfordringer, der knytter an til organisatorisk læring. Alternativt analyseres og evalueres igangværende eller afsluttede forandringstiltag med hen blik på udarbejdelse af forbedringstiltag. I særlig grad er der fokus på, at de studerende på videnskabelig vis skal udvælge og anvende relevante metoder og teknikker til at planlægge og gennemføre et forandringsforløb, samt evaluere og reflektere over forløbet. Afsættet er, at de studerende kan forholde sig til niveauerne individ, organisation og det omgivende samfund, samt ikke mindst betydningen af samspillet mellem disse. Der udarbejdes individuelle refleksion-ark der indgår i egen E-portfolio.
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Organisatorisk Læring i Praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes på 5. semester med en ekstern kombineret
skriftlig og mundtlig prøve. Eksaminationen tager udgangspunkt i
den udarbejdede projektrapport.
Gruppestørrelse: Min. 2 og max. 5 studerende Omfang: Min 40 og max 50 normalsider. Prøvetid: Jfr. studieordningens §17 stk. 4 |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Organizational Learning in Practice |
Modulkode | BAOL202213 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |