Gennem modulet tilegner de studerende sig viden om nye digitale metoder samt indledende praktisk erfaring med en række computationelle teknikker som maskinlæring, mønstergenkendelse og netværksanalyse. Den studerende lærer at indsamle, analysere og visualisere store mængder ustrukturerede data, som for eksempel tekster eller billeder fra nettet, og at forholde dig til, hvordan sådanne analyser kan indgå konstruktivt i et projekt sammen med andre typer af metoder og indsigter. Gennem modulet bliver den studerende i stand til at tilrettelægge et digitalt metodeprojekt, forholde dig kritisk til dets muligheder og udfordringer, samt involvere og kommunikere med de tekniske fagligheder, der kan være nødvendige for at gennemføre projektet.
Vedr. undervisningsform henvises til studieordningens §17. Den konkrete vægtning mellem de forskellige undervisningselementer vil fremgå af semesterbeskrivelsen for modulet. Semesterbeskrivelsen offentliggøres i Moodle før semesterstart.
Prøvens navn | Digitale Metoder |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
De studerende producerer i grupper af min. 2 studerende og max. 4
studerende i løbet af kurset et mindre demonstrationsprojekt.
Projektet består af en række visualiseringer med tilhørende
beskrivelser af anvendte metoder, opnåede indsigter og overvejelser
over muligt fremtidigt arbejde.
Gruppestørrelse: 2-4 studerende. Omfang: Min. 5 og max 8 normalsider pr. studerende i gruppen. Prøvetid: Jfr. studieordningens §17 stk. 4 |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Digital Methods |
Modulkode | BAOL202210A |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |