I dette modul behandles grundlæggende tilgange og metoder til at vurdere organisationers investeringer i læringsaktiviteter. Der lægges vægt på dels metoder til opgørelse og fremskrivning af omkostninger ved forskellige typer læringsaktiviteter, dels metoder til at vurdere individuelle og organisatoriske afkast af akti-viteterne på kortere og længere sigt. Faktorer som omstillings- og innovationskapacitet inddrages. Forskelle og ligheder mellem private og offentlige organisationer inddrages.
Undervisningen består primært af kurser og øvelser, og koordineres med metodeundervisningen i modul 9.
Prøvens navn | Læringsøkonomi |
Prøveform | Skriftlig
Modulet afsluttes på 3. semester med en individuel intern prøve.
Prøven er en skriftlig hjemmeopgave, hvor den studerende inden for
24 timer skal besvare en af eksaminator stillet opgave. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Economy of Learning |
Modulkode | BAOL201910 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Kultur og Læring |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |