Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, projektorganisering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og -behandling, interpersonelle kompetencer i relation til gruppearbejde og vejledning samt almen studieteknik.
Modulet tilrettelægges som undervisningsaktiviteter, der afholdes parallelt med og i relation til semestrets projektarbejde.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
problembaseret læring og projektarbejde
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at indgå i fagligt samarbejde om at løse et valgt problem
Der henvises til §17.
Prøvens navn | Problembaseret læring |
Prøveform | Aktiv deltagelse/løbende evaluering
Prøven kan bestås ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i
undervisningen, herunder fremmøde, indløsning af opgaver og
deltagelse i øvelser.
Reeksamen: En intern mundtlig prøve i ”Problembaseret læring” (Problem Based Learning). Der gives bedømmelsen bestået/ikke bestået. Den mundtlige samtale skal demonstrere de læringsmål, som er angivet ovenfor. Prøvetiden er normeret til 20 minutter. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Problem Based Learning |
Modulkode | BAKDM20201 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
BA 1. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |