Modulet omfatter en indføring i analytisk og metodisk arbejde med kommunikationsprodukter, der her anskues som teksttyper produceret og anvendt i forbindelse med medieret kommunikation, og der fokuseres på disse teksttypers multimodale form, interaktionen mellem bruger og tekst samt kommunikationens kontekster inden for arbejde, fritid og offentlighed. Det teoretiske grundlag er kommunikationsteorier, æstetik, narratologi, og teorier om tegn- og informationssystemer. Hertil kommer et grundlag af fagrelevant videnskabsteori.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompettencer til:
I tilknytning til modulet afholdes der undervisningsaktiviteter inden for følgende områder:
Prøvens navn | Kommunikationsprodukter |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og
den interne medbedømmer med udgangspunkt i en af den/de studerende
udarbejdet projektrapport.
Litteraturgrundlag: 1000 standardsider vejledergodkendt, selvvalgt litteratur i tilknytning til projektet. Sidetal: Projektrapporten må højst være på 20 sider pr. studerende, højst 30 sider ved individuelt udarbejdede rapporter. Normeret prøvetid: 30 min. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Vurderingskriterierne er angivet i Universitetets eksamensordning |
Engelsk titel | Communication Product |
Modulkode | BAKDM20182 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
1. semester |
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævn for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet |